20 Nisan 2016 Çarşamba

ÇOCUKLARIMIZA ÜZÜMLÜ MUFFİN YAPALIM MI?

 Bizimkiler kabından mıdır nedir bilinmez muffini çok severler.Aaa ne değişik olmuş anne derler her seferinde oysa hemen hemen yakın tarifler ama içine giren ara malzemeler değişik.Bu çocuklar çok alemler valla.
 Zorla alla beni pulla beni öyle koy önüme diyorlar.Ne yapayım bende öyle yapıyorum.Bu aralar beni bir hastalık aldı ki sormayın.Bir yandan üşütme arkasından titreme ve yüksek ateş.Ama vücudumda ne bir ağrı ne bir sızı hiç birşey yok.Boğaz ağrısı bile yok düşünün.Anladım tabii bir yerde iltihap var ama nerede?Neyse iki gün sürünerek sabrettim.Biz Türk insanın da da böyle bir mantık var işte belki geçer sonra doktora giderim.Oysa nereye gidecek vücudunda virüs veya iltihap var.Virüs ay ben bu vücutta çok kaldım canım sıkılıdı bir çıkıp dolaşayım mı diyecek.Yok tabii ki demez.Gitsene doktora.
Sonra boğazımda bir şişlik farkettim.Ah bu google yok mu insanı rezil de eder vezirde.Doktorluk işlerimizi bile ona danışıyoruz.Şuram ağrıyor ne yapayım,şöyle oldu ne içeyim.....Boğazımda ki şişlik için google amcama sordum ay bana ne iç karartıcı cevaplar verdi inanamazsınız.Ahanda dedim kesin ince hastalığa yakalandım.Arkama bile bakmadan,topuklarıma vura vura doktora koştum.Doktorum civanım söyle ne derdim var dedim.O da bana tükürük bezi iltihabı ve çok aşırı derece de boğaz enfeksiyonu olduğunu söyledi.Verdi antibiyotiği.Ee hepsi bu kadarmış.Günlerce sürünmeye,çocuklarımı kime emanet edeceğim diye düşünmeye gerek yokmuş meğerse.Allahım ne olursun bütün hastalarımıza,senden derman bekleyen bütün herkese şifa ver yarabbim.Sonuç itibariyle şimdi daha iyiyim ve artık ayaktayım.Ve tarif vermeye hazırım.

ÜZÜMLÜ MUFFİN TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • istenilen kadar kuru üzüm
  • istenirse ceviz içi
  • ve aldığı kadar un


YAPILIŞI:

  1. Yumurta ve şekeri iyice yani beyazlaşana kadar çırpıyoruz.
  2. Üzerine sütü ve yağı ekliyoruz ve yine çırpıyoruz.
  3. Sonra sırasıyla kontrollü olarak koyacağımız unu,kabartma tozunu,vanilyayı,tarçını ekleyip tahta kaşıkla karıştırıyoruz.En son kuru üzüm ve istenirse cevizi de ekleyip şöyle bir alt üst ediyoruz.
  4. Muffin kalıplarına üstlerinde bir parmak boşluk kalacak şekilde pay ediyoruz.
  5. Önceden 180C ısıtılmış fırına veriyoruz.
  6. Kürdan testiyle kontrol yapıp pişince çıkarıyoruz.
  7.   Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: