22 Mart 2016 Salı

HAMURUNU EVDE YAPTIĞINIZ BİR TAŞ KADAYIFA NE DERSİNİZ?

 Antalya da taş kadayıfın hamurunu bulmak çok zor.Yufkacılara önceden sipariş vermek lazım ki bu da çok zor oluyor.Evde yapılabilir mı ki acaba diyordum kendi kendime.Evet yapılabiliyormuş.Artık canımızın istediği zaman yapıp yiyebileceğiz.
 Ben çok severim taş kadayıfını yani diğer bir adıyla arap kadayıfını.Biz kiliste iken her daim bulabilirdik.Özellikle okul önlerinde satılırdı.Annem çok tembih ederdi kızım alma diye ama dayanamaz alırdım.Ne yapayım severdim yemeyi.Tarif cahide_sultan instagram hesabına ait.Bu arada ben aktif bir instagram kullanıcısı değilim.Ama bazı hesaplar var ki onları takip etmekten çok büyük zevk alıyorum.
TAŞ KADAYIF,YASSI KADAYIF,ARAP KADAYIFI HAMURU TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
ŞERBETİ İÇİN:

  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı toz şeker
  • dörtte bir limon suyu
  • kızartmak için sıvıyağ
  • içine dövülmüş ceviz

TAŞ KADAYIFIN YAPILIŞI:

  1. Şerbeti için gerekli malzemeleri yani su ve şekeri tencereye koyup ocağa koyun.Ve kaynamaya başlayınca limon suyu ekleyin kıvam alınca altını kapatıp soğumaya bırakın.
  2. Hamur malzemelerini derince bir kapta karıştıralım.Hamur krep hamurundan birazcık katı olacak.
  3. Ilık bir yerde mayalanana kadar bekletin.
  4. Teflon bir tavayı ısıtın ve mayalanan hamurdan birer yemek kaşığı alıp tavaya koyun ve üzerini düezelterek yayın.
  5. İsterseniz daha büyük de yapabilirsiniz.
  6. Kadayıfların sadece bir tarafını kızartıp tavadan alın ve soguması için bir kenara alın.
  7. Pişen taş kadayıflar soğuduktan sonra pişmemiş tarafına kıyılmış veya dövülmüş ceviz koyup ağız kısmına bastırarak kapatın.
  8. Ve kızğın yağda kızartın. 
  9. Kızarmış kadayıflarımız bekletmeden soğuk şerbetin içine atın ve 2 dakika sonra çıkarın.(yapılış aşamalarını üstteki kolaj resimlerinde gösterdim)
  10. Artık yenmeye hazır afiyet olsun.

Hiç yorum yok: