29 Mart 2016 Salı

BARBEKÜ SOSLU TAVUK

 Akşama ne yemek yapsam acaba diye düşünür dururuz bazen.İşte böyle zamanlarda tavuk benim hep kurtarıcım olmuştur.Biliyorum diyeceksiniz ki tavuklar GDO lu ama köy tavuğu bulmak çok zor hadi buldun diyelim o kadar pahalı ki almak çok zor hadi aldın diyelim sadece iki butundan azıcık et çıkıyor doymak çok zor.
Zamanın birinde böyle bir köy tavuğu buldum ve çok paralar vererek aldım.İnanın büyük oğlum bile zor doydu ve yemekten hala açım diye kalktı ki biz hiç yemedik.Rahmetli babaannem biz tatil için köye gittiğimizde en kıymetli tavuğunu bizim için keser saatlerce pişirir ve bize yedirirdi.O tavuğun tadı hala damağımdadır.Şimdi aldığım köy tavuğunun bile öyle bir tadı yok.Çocuklarımız bu anlamda çok şansızlar.Tavuğun tarifini migrostv den aldım.

BARBEKÜ SOSLU TAVUK BUT TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 3 diş sarımsak(Ezilmiş)
  • tavuğun istenilen yeri(ben but kullandım)
  • 6-7 tatlı kaşığı barbekü sosu(3 tatlı kaşığı tavuğun kendisine uygulanacak,diğer kalan 4 tatlı kaşığı barbekü sosu sos olarak uygulanacak)
  • 1 talı kaşığı toz biber
  • zeytinyağı
SOSU İÇİN GEREKLİ MALZEME:

  • kalan 4 tatlı kaşığı barbekü sos
  • 2 çay kaşığı mısır nişastası
  • yarım su bardağı su


YAPILIŞI:

  1. 3 tatlı kaşığı barbekü sos,1 tatlı kaşığı toz biber,ezilmiş sarımsak ve zeytinyağı derince bir kapta karıştırılır.
  2. Tavukları bu sosu yatırıp her tarafını buluyoruz.
  3. Ayrı bir kasede kalan 4 tatlı kaşığı barbekü sosu,2 çay kaşığı mısır nişastasını ve yarım su bardağı suyu iyice çırpıp karıştırıyoruz.
  4. Yanmaz bir tavaya az zeytinyağı ekliyoruz ve tavukları yüksek ateşte pişiriyoruz.
  5. Tavuklar arkalı önlü iyice piştikten sonra hazırladığımız sosu da üzerlerine döküyoruz.Bir süre de çevirerek sosun içinde arkalı önlü pişirdikten sonra servis tabağına alıyoruz.İsterseniz sostan da üzerine gezdiriyoruz.
  6. Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok: