8 Haziran 2015 Pazartesi

TARÇININ KOKUSU ve ELMANIN TADI BULUŞTU

 Mis kokulu bir kurabiye düşünsem hep aklıma elmalı kurabiye gelir benim.Elmalı kurabiye yaparken evin içine yayılan tarçın kokusu artık çay demleme vaktinin geldiğini hatırlatır bana.Ama daha çok ablamı hatırlatır.Eskiden ablamın elinden çıkan elmalı kurabiyeleri yemek bana inanılmaz bir haz verirdi.Ama artık ablamın elinden kurabiyeleri yiyemiyorum maalesef.Araya yollar girdi.
 Geçen gün yemek.com sitesinden bir mail geldi bana.Sevigli Duru hanım yemek.com'un içerik direktörü.Bir çalışma yürüttüklerini ve bu çalışmaya katılıp katılmayacağımı sormuş.Açkıçası bu maile kadar yemek.com sitesini bilmeme rağmen çok ayrıntılı incelememiştim.Bu sayede inceleme fırsatı buldum.Şeflerin ellerinden çıkan tarifleri bulunca resmen altın bulmuş gibi oldum.Hani şu lüks restaurantlarda yapılan şaaşalı yemeklerin hemen hemen bütün tarifleri vardı.Sadece tarifler değil bana lazım olabilecek bir sürü faydalı bilgide buldum sitede.
 Bu elmalı kurabiye tarifide bu siteye ait.Şimdilik kolay bir tarifle başladım.Ama ileride tespit ettiğim tarifleri bir bir deneyeceğim ve sizlerle paylaşacağım.Ama merak ederseniz ki bence merak edin yemek.com sitesini mutlaka ziyaret edin.Ve eminim ki sizler içinde muhteşem tarifler olduğunu göreceksiniz.
Gelelim tarife:

ELMALI KURABİYE TARİFİ:

MALZEMELER:


  • 2,5 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • yarım su bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
İÇ HARCI İÇİN:
  • 3 adet yeşil elma
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
YAPILIŞI:
  1. Tereyağ ve pudra şekerini derince bir kaba alın ve krema haline gelene kadar yoğurun.
  2. İçine yumurta ve yoğurdu koyup karıştırın.
  3. Un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek tereyağının içine katın ve yoğurmaya devam edin.Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurmaya devam edin.
  4. Hazırladığınız hamuru 30 dakika kadar buzdolabında dinlendirin.
  5. İç harcı için:Elmaların kabuklarını soyun ve rendenin kalın tarafıyla rendeleyin.
  6. Rendelediğiniz elmayı ve toz şekeri yanmaz bir tavaya alın ve ocağa koyup altını yakın.
  7. Elmalar suyunu salıp çekene kadar pişirin.Elmalar suyunu çektikten sonra söndürmeye yakın ceviz ve tarçını ekleyip karıştırın ve ocağın altını kapatın.Ve harcı soğumaya bırakın.
  8. Hamuru dolaptan çıkarın.Ve hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın.
  9. Kopardığınız hamur parçalarını elinizle açın ve ortasına elmalı harçtan koyun.Ve dilediğiniz gibi şekil verip katlayın.Bütün hamura aynı işlemi uygulayın.
  10. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  11. Önceden 170C ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika kadar pişirin.(fırın ayarları değişebilir unutmayın)
  12. Fırından çıkarınca ilk sıcaklığı geçtikten sonra üstüne pudra şekeri serpin.
  13. Afiyet olsun.
Yemek.com teşekkürler.

1 yorum:

meri dedi ki...

en sevdiğim kurabiyedir ellerine sağlık