4 Haziran 2015 Perşembe

KATIKLI EKMEK NE OLA Kİ?

 Mersin de annemin Hataylı komşusu Gülseren yenge yapardı sık sık bu ekmeklerden.Öyle de güzel yapardı ki yemesine doyamazdınız.Yanına da demlisinden bir çay koyardı yedikçe yiyesim gelirdi.Ne çok özlemişim.Gerçi Mersinde belli aralıklarla kaldım.Hep okul vardı yazları ancak gidebiliyordum Mersine.En uzun kaldığım sene okulu bitirdiğim seneydi herhalde.Ama annemin komşularını hep çok sevmişimdir.Hepsi içten,yardımsever,mutlu ve güzel insanlardı.Ankara da yaşadığım sıralarda hep bu komşulukları özlerdim.Zira Ankara da komşuluk olayı pek yok ya da bana denk gelmedi.
Belki de çalıştığım için beni rahatsız etmek istemiyorlardı kim bilir..katıklı ekmek diye girdim konuya komşuluktan çıktım değil mi?Hadi çok uzatmayayım tarif gelsin.

KATIKLI(BİBERLİ)EKMEK TARİFİ:

HAMUR MALZEMELERİ:

  • 4 su bardağı un
  • 1 paket yaş maya veya 1 paket instant maya
  • aldığı kadar ılık su
  • az tuz
  • az toz şeker
  • çeyrek çay bardağı zeytinyağı
İÇ MALZEMESİ:
  • Yarım kilo lor veya çökelek
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • tuz,pulbiber,kekik,susam,çörek otu,kimyon,kuru kekik
  • 2 adet kuru soğan
YAPILIŞI:
  1. İç malzemesi için kuru soğanı incecik kıyıyoruz ve diğer bütün malzemelerle iyice elimizle karıştırıyoruz.
  2. Hamuru için yaş mayayı ılık suya koyun ve üzerine 1 çay kaşığı şeker ilave edin ve mayanın kabarmasını bekleyin.
  3. Maya kabardıktan sonra diğer hamur malzemeleri ile buluşturup yoğurun ve 1 saat dinlenmeye bırakın.
  4. Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde bezeler yapın ve unlu zeminde oklava yardımıyla açın.
  5. Üstüne iç harcından koyun ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve önceden 200C sısıtılmış fırına verin.
  6. Renk alıp kızarana kadar pişirin.
  7. fırından çıkınca da afiyetle yiyin.

3 yorum:

Ergun Adlim dedi ki...

Katıklı ekmek dedikleri bu demek ki... Malzemeden anlaşıldığı gibi besleyici özelliği var. Denemek de fayda görüyorum Teşekkürler

meri dedi ki...

eminim harikadır denemeliyim bunu

Özgen dedi ki...

İşte bu nefis bayıldım ellerine sağlık lahmacun gibi sevgiler