20 Mayıs 2015 Çarşamba

PİŞMEYEN GRANOLA ENERJİ BARLARI

 Enerjinizin tükendiğini mi hissediyorsunuz?Bahar ayları çabuk geçti biliyorum özellikle bahar aylarında kendimizi yorgun,güçsüz ve sürekli uyku halinde hissederiz değil mi?Bir de işin içine kışın alınan kiloları verme derdi girdi mi daha da yorgun oluruz.
 İşte böyle zamanlar da dışarıdan alınacak enerji takviyesi ile biraz olsun vücudumuz kendine gelir.Ben de bunu düşünerek yaptım granola barları.Ev de yapayım hem sağlıklı olsun hem de bize güç versin istedim.Daha öncede granola bar tarifi vermiştim.Onu yaparken bir süre fırında pişirmiştim ama bunu yaparken hiç fırına girmiyor ve en güzel tarafı da bu belki.Ama bence en güzel tarafı inanılmaz lezzetli oluşu.Büyük oğlum okuldan gelince bütün enerjisi bitmiş oluyor ve ödevler için enerjiye ihtiyaç duyuyor.
 Yaptığım bu barlar sayesinde kendini kısa bir sürede topluyor.Eşim hemen her gün koşuya gidiyor.Koşmadan önce bu granolalarda ağzına atıyor ve daha zinde kaldığını söylüyor.EE daha ne olsun değil mi?
 Ayrıca bir defa yapınca buzdolabında cam ve kapaklı kavanozda 3 ve belki 4 haftaya kadar dayanıyor.Bence denenmeye değer bir tarif.
Ve işte tarif:

PİŞMEYEN ENERJİ BARLARI:

MALZEMELER:

  • kuru kayısı
  • kuru hurma
  • ceviz
  • kuru incir
  • kuru yaban mersini
  • 2 su bardağı yulaf 
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • çekirdeksiz üzüm
  • 2-3 yemek kaşığı fıstık ezmesi
  • az tarçın
  • 2 yemek kaşığı bal
YAPILIŞI:

  1. Kuru kayısı,kuru hurma(çekirdeklerini çıkarın), çekirdeksiz üzüm ve kuru incir blendara koyun ve iyice ezilene kadar çekin.Malzemeler ezilince derince bir kaba alın.
  2. Cevizi de blendardan çekin ama ağza gelecek şekilde olsun.Un gibi olmasın.Diğer malzemelerin üstüne alın.
  3. yulafı,yaban mersinini ve tarçını da bu malzemelerin üstüne ekleyin. 
  4. Yanmaz bir tavaya 1 yemek kaşığı tereyağını alın ve eritin.Eriyince içine balı ve fıstık ezmesini ekleyin ve homojen olana kadar tutun ama kaynatmayın.
  5. Homojenize olmuş ballı karışımı kuru malzemelerin üstüne dökün ve iyice karıştırın.Bu karıştırma işini elinizle yapın ki bütün malzemeler birbirine girsin.
  6. Yağlı kağıt serili bir borcama yayın.Ve buzdolabına koyun.İyice donduktan sonra dilimleyerek kapaklı cam kavanoza koyarak buzdolabında muhafaza edin.
  7. Yiyeceğiniz zaman çıkarın.
  8. Afiyet olsun.

4 yorum:

Hayatın Tatları dedi ki...

bayıldım harika bir tarif ve gerçekten sağlıklı bir atıştımalık. tabiii benim gibi ölçü tutturamayanlar için kalori bombası :) şu aralar diyetteyim ve mutlaka deniycem. ellerine sağlık canım :)

Hayatın Tatları dedi ki...

bayıldım harika bir tarif ve gerçekten sağlıklı bir atıştımalık. tabiii benim gibi ölçü tutturamayanlar için kalori bombası :) şu aralar diyetteyim ve mutlaka deniycem. ellerine sağlık canım :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel bir tarif. Özellikle enerji vermesi açısından muhteşem.
Sevgiyle kal.

Özgen dedi ki...

Tarif harika bomba gibi pişirme derdi de yok ellerine sağlık sevgiler