18 Şubat 2015 Çarşamba

GRANOLA BAR

 İnanın bana içimden hiç yazmak veya tarif eklemek gelmiyor.Son yaşanan olaylar(Özgecan Aslan) bütün hevesimi aldı götürdü neredeyse.Daha öncede bir sürü kadın cinayetleri,kadın ve erkek tecavüzleri oldu ve ben bu yazıyı yazarken de olmaya devam ediyor ve devam edecek.Ve bu korkunç gerçek karşısında daha da bir endişeye düşüyor insan.Her yaşanan kötü olaylardan sonra idam çığırtkanlıkları da devam edecek.İnsanlar,profesörler tartışma programlarına çıkıp kendilerince çözüm yolları sunacaklar biz insancıklara.Kimi hadım diyecek,kimi kelepçeli çözüm yolu sunacak.Kimi erkeklerde bu ülkede kadın olmadan kadın olmanın zorluklarından bahsedecek.Hiçbiri ama hiçbiri çözüm olamayacak ne kötü.Yine unutulacak,yine üstü örtülecek ve yine çözümsüz kalacak.Ben ne mi öneriyorum.Aslında çok bir şey değil.Herkes bas bas bağırıyor ya kadına ve erkeğe saygı ailede başlar diye.Ben sadece çocuklarımıza ve eşimize ilk önce kendilerine,sonra ailelerine,sonra bütün sevdiklerine ve sonrada bütün insanlara saygı duymaları konusunda hep telkinde bulunalım istiyorum hepsi bu.
 Aslında düşününce çok bir şey değilmiş gibi geliyor.Ama aslında önemli bir şey.Ben öğretiyorum,sen öğretiyorsun ama bir başkası öğretmez ise ipin ucu işte orada kopuyor ve kopacaktır.Bizler kadınız ve bu ülkede ve dünyada kadınların nasıl ezildiğini,hor görüldüğünü,şiddete maruz kaldığını ve ötekileştirildiğini hepimiz biliyoruz.Ama hepimiz el ele verirsek bu dünyada yapamayacağımız şey yok gibi geliyor bana.

 Granola yani enerji barlarına gelince bebelerim için yapıyorum daha çok Efe için yapıyorum.Ders çalışırken yesin diye.Bütün gün okulda koşturduğu için biraz enerji toplasın istiyorum.Siz malzemeleri istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.Ben evde be varsa koydum.
 GRANOLA BAR YANİ ENERJİ BAR TARİFİ:

MALZEMELER:

  • Kuru üzüm
  • Kuru kayısı
  • ceviz
  • yer fıstığı
  • yulaf
  • Kuru incir
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3-4 yemek kaşığı bal
  • fındık,fıstık ....ve diğer kuru yemişlerden de ekleyebilirsiniz isterseniz.Ben evde olanlar ile yaptım.

 YAPILIŞI:

  1. kuru kayısı,incir,ceviz,yer fıstığı hafif düşe gelecek şekilde doğranır.
  2. İçine kuru üzüm ve yulaf eklenir.
  3. 2 yemek kaşığı tereyağ eritilir.
  4. Eriyen tereyağının içine bal eklenir.Bal daha sıvı bir hal alınca yani daha akışkan olunca üstüne dogradıgımız kuru yemişler,kuru üzüm ve yulaf eklenir.Ve 2-3 dakika kavrulur.Ocağın altı çok açık olmasın çünkü kuru yemişler yanabilir.
  5. Kavurduğumuz karışımı yağlı kağıt serili küçük fırın tepsisine yayın.Çok ince veya çok olmasın.

   6.  Önceden 200C ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.
   7.  Fırından çıkardıktan sonra dışarıda 2-3 saat dinlenmesini sağlayın.Veya bu işlemi hızlandırmak           isterseniz 30 dakika buzdolabında bekletin.Bekleme süresi bittikten sonra dilimleyin.Çok katı             olmuyor ve kırılgan bir yapıya sahip oluyor.cam kavanozda uzunca bir süre muhafaza                   edebiliyorsunuz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: