8 Aralık 2014 Pazartesi

HAFTASONUNDAN KAHVALTI ve GEZME

 Haftasonundan karelerle sizlerle beraberim.Sonbaharı iyiden iyiye hissetmeye başladık Antalya da.Diyeceksiniz ki biz kışa girdik siz daha yeni mi sonbahara giriyorsunuz diye.Ama gerçekten öyle.Antalya da gariptir ki yağmur yağınca kış,güneş açınca neredeyse yaz oluyor.Enterasan bir memleket.Geçen gün balkona çamaşır serdim inanırmısnız iki günde kurumadı.Düşünün kışın bile inanılmaz nem var buralarda.Haftasonunu sevdiklermizle dolu dolu geçirdik.Gerçi yağmur vardı çoğu zaman ama olsun.Bu bize engel değil.
Bu resimler tabii ki bu haftasonundan değil sonuçta hep yağmur vardı.Bizim minik oğlan büyüdü ve abisi ile saklambaç veya kovalama oynuyor artık.Yere düşmüş yaprakları görünce şaşırıyor.Bu çocuklar çok ilginçler.Gördükleri herşeye şaşırıyorlar ve ilginç tepkiler veriyorlar.Aslında doğru olanı yapıyorlar ama bana garip geliyor.Verdikleri tepkiler karşısında sizi inanılmaz kahkahalara boğabiliyorlar.Tepkileri en az doğa kadar doğal ve sevimli.
İki erkek çocukla anneleri ne oynar,Ya futbol,ya araba,ya kovalama,ya saklambaç.......Biz de öyle yaptık.Birbirimiz kovalayıp yerlere düştük ve inanılmaz kahkalar attık.Çimenlerin üstünde ve kuru yaprakların arasında yuvarlandık.Kuru yaprakların çıkardığı seslere güldük.Sanki bende çocuklarımla beraber herşeyi yeniden keşfediyormuş gibi hissettim.Bulutları hayvanlara benzettik.Ama şunu bir daha farkettim ki büyüdükçe hayal gücü azalıyor insanın.Bebelerim bu benzetme işinde çok yaratıcıyken ben sadece inek diyebildim.O da bulut inege bile benzemezken.Onlarda hiç bozuntuya vermeden evet dediler.Yavrularım benim annelerini de kırmıyorlar.Bu haftasonundan birde salçalı yumurta kaldı bize.Öğrenciyken ençok yediğim yumurta şekliydi.Bizimkiler sevmese de ben afiyetle yedim yumurtayı.Laf aramızda zaten kendim için yapmıştım.
SALÇALI YUMURTA TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 3 adet yumurta
  • tereyağ
  • yeşil soğan
  • maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • tuz,karabiber,pulbiber

 YAPILIŞI:

  1. Tereyağını yanmaz tavada eritiyoruz.
  2. İçine salçayı ekleyip bir miktar kavuruyoruz ve üzerine 2 yemek kaşığı su ekliyoruz.
  3. Salçanın içine yeşil sogan ve maydanozu da ufak ufak doğrayıp koyuyoruz ve beraber bir süre pişiriyoruz.
  4. Yumurtaları ayrı bir yerde baharatlarla çırpıyoruz.
  5. Çırpılmış yumurtayı salçalı karışımın üzerine döküyoruz.Bir defa altüst edip ağzını kapatıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.Ben biraz fazla pişmiş severim yumurtayı siz damak zevkinize göre pişirip altını kapatabilirsiniz.
  6. Afiyet olsun.


6 yorum:

Deniz dedi ki...

Biz de İstanbul'da bir gün kış bir gün sonbahar yaşayarak idare ediyoruz durumu :) Kar-kış beklerken bazen parlak güneş, bazen de serin rüzgarla kışmış gibi davranıyoruz :)
Çocuklar gerçekten ilginçler, hiçbir şey bilmeyerek başladıkları hayatlarında yavaş yavaş öğrenmelerini izlemek, o çocukça akıllarıyla ve dilleri döndükleri kadar dinlemek çok keyifli.
Salçalı yumurtayı ben de severim ama uzuuun zamandır yememiştim. Yeşil soğan eklemesiyle hiç denememiştim. Öyle de çok güzel oluyordur eminim. Ellerinize sağlık.

Bulbulunyeri dedi ki...

Ara da sıra da ailece yapılan bu gezintiler anılar için nasıl da kıymetli. Severim ben annesiyle, abisiyle top koşturan kuzuyu.
Keyifli günlerin çok olması dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Armina dedi ki...

Salçalı yumurta çok leziz görünüyor ellerine sağlık.

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Salçalı yumurta nefis görünüyor canım ellerine sağlık. Ne zamandır ben de yapmamıştım. Aklıma düşürdün şimdi...:)) Yarın kahvaltıya yapayım ben de. Afiyetler olsun size.
Sevgilerimi bıraktımmm...:))

Bulbulunyeri dedi ki...

Yeni yılın sağlık, neşe, huzur, bolluk, bereket getirmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

özlem dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor.