8 Ağustos 2014 Cuma

BAMYA NASIL AYIKLANIR ve KURUTULUR

Bamya konusunda yazı yazabilecek kıvama geldim gibi.Ben ki bamyayı yeni yani gerçekten yeni 2 sene kadar önce tanıdım ve kendisi ile baya iyi anlaştık.Üniversite zamanında yurt yemekhanelerinde pişen bamyaları ne ben anlatayım ne siz sorun.Görüntüsü ayrı bir fena,tadı ayrı bir fena.O gündür bu gündür ağzıma bamya koymadım.Soğuttular bizi birbirimizden.Ama 2 sene önce kayınvalidem yazlıkta bamya yapayım dedi.Herkes şiddetle karşı çıktı tabii ki.Ama ben yapayımda siz bir görün dedi.Eyvah dedim aç kaldım.Kadıncağız ısrarla bir tadına bakın dedi.İyi ki de ısrar etmiş.Bir çatal aldım baktım fena değil,ikinci çatal,üçüncü derken tabak bitmiş.İkinci tabağı isteyeceğim utanıyorum yemem dedim ya.Yani anlayacağınız 2 senedir bamya yiyiyorum ve yemeği konusunda usta olma yolunda ilerlemedeyim.Bu sene yazlıkta bir teyze bahçesinden toplayım sitedekilere bamya satıyordu.Her geldiğinde 2-3 kilo alıyorum baktım yemekle tükenecek gibi değil dedim kurutayım bari.Bu arada ilk defa kurutuyorum herşeyin bir ilki vardır değil mi?
Bamya ayıklama konusuna gelince en meşakatli iş o bence.Biraz oyalayıcı zaman alıyor.Belki bamyayı baş kısımlarını almadan yemek yapan ve kurutan vardır ama ben cesaret edemedim açıkçası.Neyse gelelim ayıklama işine.İlk önce bamyaları güzelce yıkıyoruz ve sularının süzülmesi için süzgecin içinde bir süre bekletiyoruz.Ve başlıyoruz baş kısımlarını kesmeye.Nasıl diyeceksiniz resimlerle anlatayım:
Bıçagımızı bamyanın sert olan kısmına çok derinden olamayacak şekilde yerleştiriyoruz.
Ve daire şeklide kesime başlıyoruz.
Baş kısmını döndüre döndüre çıkarıyoruz.
Baş kısmı alınmış bamyanın son hali resimdeki gibi olacak.Gelelim ipe geçirme ve kurutma kısmına.Mümkünse kalın bir iğne ve kalın bir iplik kullanın.
İğne ipliği, kesip çıkardığımız sert bölüme saplıyoruz ve yanına diğer bamyaları da saplayıp ipe diziyoruz.Bütün bamyaları tek ipe takmayın yiyebileceğiniz kadarını saplayın bence.Kurutma işi direk güneşe maruz kalmayan bir yerde ve açık havada olmalı.Sıcak ama gölge bir balkon kenarına takmalısınız ipleri.
Ve hepsi bu kadar kuruduktan sonra bez bir torba içinde,serin ve karanlık bir ortamda muhafaza edebilirsiniz.
Şimdiden afiyetler olsun.Malum kışın kuru bamyanın kilosu çeyrek altınla yarışıyor.

2 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

şimdiden afiyet olsun bamya kurutması meşakatli bir iştir elinize sağlık

Unknown dedi ki...

bamyayı çok severim,kış hazırlığı bamyasız olmaz.daha geçen gün 2 kg bamya siparişi verdim.güzel bir paylaşım.ellerinize sağlık.