13 Mart 2014 Perşembe

KURUTULMUŞ FASULYE YEMEGİ

Annem yazadan köyde kurutmuştu fasulyelerimi.Açıkçası ilk defa yemegini yazpıyorum ve bu kadar lezzetli olabilecegini tahmin etmemiştim.Bilseydim önceden yapardım.Ben zeytinyaglısını yaptım ama eminim etliside çok güzel olacaktır.Daha sonra onuda deneyecegim.Şimdilik bununla idare edeceksiniz.Aslında taze fasulye pişirmeden pek farkı yok sadece kurutulmuş fasulyeleri haşlıyorsunuz o kadar.
KURUTULMUŞ FASULYE TARİFİ:
ZEYTİNYAGLI KURUTULMUŞ FASULYE TARİFİ:
  • İstenilen kadar kurutulmuş fasulye
  • 1 adet kuru sogan
  • yazdan hazırladıgınız domates rendesi
  • 2 diş sarımsak
  • domates ve biber salçası karışımı
  • tuz,karabiber,pulbiber
  • zeytinyagı
  • 1 tatlı kaşıgı toz şeker
Fasulyeleri yıkadıktan sonra bir tencereye alın ve üstünü geçecek kadar su ekleyin ve fasulyeler yumuşayana kadar haşlayın.Ayrı bir tencereye zeytinyagını alın ve üstüne ufak dogradıgınız soganları ekleyin.Soganlar renk degiştirince ufak dogranmış sarımsagı ve salçasını ekleyin.Bir miktar kavrulduktan sonra üstüne haşlamış oldugunuz fasulyelerin suyunu süzerek ekliyoruz.Üstüne bahartlarını ve şekerini ekliyoruz en son olarakda domates rendesi ekleyiyoruz.Domates rendesinin suyu yeterli geliyor ama siz isterseniz ekstradan 1 çay bardagı sıcak su ekleyebilirsiniz.Bütün malzemeler pişince yemeginiz hazırdır.Yanına bol tereyaglı bir bulgur pilavı çok yakışıyor.
Afiyet olsun.

5 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

Benim annemde her yaz azda olsa kurutur kurutman farklı bir lezzeti oluyor nedense :) birde yogurtlu sunu denemen itfaiye ederim .ellerine saglık.

Sevil Şahin dedi ki...

Eylemcim bende çok severim
Saolsun annecim her yaz yapar hatta arşivimde çekilmiş fotosu var bende yakında yayınlayayım :)
Yanına sarımsaklı yoğurt ile tüketiriz biz
Ellerine sağlık afiyet bal olsun

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık..
çok severim kurutulmuş fasülyeyi nefis görünüyor..
afiyetle..

Gulsen dedi ki...

İnanın kokusunu hissettim. Öyle severim ki gölgede kurulmuş fasulyeyi, hele etlisine doyum olmaz. Afiyetler olsun, benim için de yiyiverin :) Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

oyy nasıl severim..ellerine sağlık..sevgiler