28 Mayıs 2012 Pazartesi

LAVAŞ ARASI ET DÜRÜM

Malum bizim evde haftasonu et günlerdir.Bu haftasonu da dürüm yapayım bari dedim.Yanına da şöyle bol köpüklü bir ayran ve bol salata ile nefis olur diye düşündüm.Aslında bu dürüm ev halkından ziyade kendim için yaptıgım bir dürüm.Bu aralar köfte ekmek satan sokak satıcılarının veya dükkanlarının önünden geçince öyle harika kokular yayılıyor ki anlatamam.Oldum olası sevmişimdir içinde ne oldugunu bilmedigim ve temizliginden bile emin olmadıgım dürümleri.Ne yaparsam yapayım ne köfte onların ki kadar lezzetli oluyor ne de et.Ama ne yapayım dışarıda yemektense evde kendim yapayım diye kolları sıvadım.Sonuçta ben dışarıda yersem oglum da yemek isteyecek.Sadece kendim yesem neyse de ona yedirmeyi göze alamam.Artı dışarıda yeme alışkanlıgı da edinsin istemiyorum zaten.Neyse ki oglumun da öyle bir talebi yok.Anasına çekmemiş.
LAVAŞ ARASI ET DÜRÜM TARİFİ:
  • Lavaş tarifi:
  •  2-3 su bardagı un
  • 1 tatlı kaşıgı kadar yaş maya veya instant maya
  • tuz
  • su
ET DÜRÜM TARİFİ:
  • 300 gr.kuşbaşı dana veya kuzu eti
  • 2 kuru sogan
  • az miktarda zeytinyagı,tereyagı karışımı
  • 2 sivri biber
  • 1 domates
  • tuz,karabiber,kırmızı toz biber,kimyon,kekik
Lavaşı için ilk önce yaş mayayı derince bir kaba alıp ılık su ile eritelim.Eger instant kullanıyorsak direkt unla beraber ekleyebiliriz.Maya eriyince tuzunu ve ununu ekleyelim.Sonra yavaş yavaş ılık su ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Bir süre mayalansın.Mayalanınca limon büyüklügünde parçalar alalım ve merdane ile unlu zeminde açalım ve açtıgımız bezeleri sıcak teflon tavada arkalı önlü kızartalım.Ve lavaşlarımız hazır sıra geldi etini hazırlamaya.İlk önce etimizi yanmaz tavamıza alıyoruz ve ilk önce yüksek ateşte sonra kısık ateşte etler suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz.Pişince yagını ekliyoruz ve piyazlık dogradıgımız soganları ve dogradıgımız biberleri ekliyoruz.Hepsi beraber pişince kabugu soyulmuş ve ufak dogramış domatesi de ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Söndürmeye yakın baharatlarını atıp altını kapatıyoruz.Lavaşa sarıp dürüm yapıyoruz.
Afiyet olsun.  

15 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

evde dürüm yapmak harika bir fikir..
ellerine sağlık....

anne eli gibi dedi ki...

SABAH SABAH AÇ KARNINA BAKMAM HİÇ İYİ OLMADI,CANIM ÇEKTİ VALLAHİ.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR..

bırtutamkekik dedi ki...

ohhhh miss mss...
:))
ellerine sağlıkk canım...
biz et için hafta sonunu bekleyemiyoruz maaleseff..et canavarı bir oğluşum var benim:)
sebze yemeğini görünce isyaları oynayan..:)
öpüyorum canım.
cici haftalar...
:)

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar,Ellerinize sağlık çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bizim evin bey
leride ete bayılır akıllarına estikçe yapılır farklı şekillerde:)))Mutlu haftalar,sevgiler.

Bak Bu Harika dedi ki...

Ağzımın suyu aktı. Elerine sağlık. Bende bekliyorum www.bakbuharika.blogspot.com

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

ellerine sağlık canım tam benim cadının ağzına layık dürüm hastasıdır kendisi sevgiler canım

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

ellerine sağlık canım tam benim cadının ağzına layık dürüm hastasıdır kendisi sevgiler canım

papatya dedi ki...

Ellerine saglik canim. Biz de cok SIK yapiyoruz,tantuni tarzinda.

Hatta burada ekmek sorunu oldugu icin lavasimiz hic eksik olmaz.
(ekmek var ama bizim damak tadimiza uymuyor)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
ET YEMEK LAZIM
SENİN ELİNDEN DAHA LEZZETLİ OLUYOR
:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık. Lavaş arası et yanına ayran oh ne güzel gider:)
sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

aynen bizim evdede öyle,sanki diğer günler yemek yemiyormuşuzda haftasonu yiyormuşuz bitek :)evde yapılanı tercih ederim bende hernekadar uğraştırıcı olsada çok güzel yapmışsın ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bizim evin de en sevilen menüsü :)
Şahane gözüküyor canım.
Ellerine,emeğine sağlık.
Muhabbetle..

HD TV izle dedi ki...

Harika Güzel Tarifler İçin Teşekkürler.

oyun sahane dedi ki...

dürüm çok leziz görünüyor nasılda canım cekti yahuu:)