23 Mayıs 2011 Pazartesi

KÜNEFE,CİGER ŞİŞ ve ÇEŞİTLİ SALATALAR


Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar.Canım annemin yanına Mersine gittik oglumla.Hemen hemen on gündür oradaydık.İnanılmaz güzel günler geçirdik.Megerse ne çok özlemişim annecigimi,mersini.....Bu arada yediklerimi de yazmadan geçemeyecegim için böyle bir post hazırladım.İlk önce künefe ile başlayalım isterseniz.Hemen hemen hergün ve günde iki defa oglumla künefe yedik dersem abartmış olmam herhalde.Kıtlıktan çıkmış gibiydik.Antalyada yapılan künefe pek hoşumuza gitmesede zorunlu yemek zorunda kalıyorduk.Mersine gidince kendimiz kaybettik.Annemin evinin yanında yani mersinde çakmak caddesinde Zafer pastaneleri diye bir yer var. Hem fiyatları çok uygun hem künefesi çok güzel.Bir porsiyon künefeyi(antalyadakine göre iki porsiyon oluyor düşünün ne kadar çok)2.50 TL yedik.Evet yanlış okumadınız iki lira elli kuruş.Ve inanılmaz lezzetli bir künefe.Fotograflar eve şipariş edip yedigimiz künefelerden akşam çekim yaptıgım için görüntü çok güzel çıkmamış ama emin olun harikaydı.
Gelelim cigere.Benim sakatatlara olan sevdam malum.Ciger yiyecegimi sayıklayarak gittim mersine.Oglumu da kendime benzettim galiba.Neyse mersinde daha önceler hep yedigim yer olan cigerci apo bahattine gittik.Ama bu sefer hiç memnun kalmadım hem cigerleri kurutmuşlar hemde inanılmaz pahalı yapmışlardı.Cigerin çok çıkmasını saglamak için küçük küçük dogramışlar ve tabiiki böyle olunca ciger ateşi görünce hem kurumuş hem yanmıştı.Ve salataları da daha öncekine göre çok vasattı.Yemedin mi peki Eylem dersen tabiiki yedim o kadar para verdik yemez miyim?Bir işletme ne kadar büyürse( lezzetini muhafaza etmeyi başarabilenler hariç tabii ki)o kadar lezzetde düşüş oluyor galiba.Ama bu her işletme için geçerli degil.
Bu kırmızı güzellikte ezme salata.
Ve aslında benim daha önceden bayıla bayıla yedigim ama artık aynı tadı bulamadıgım sıcak sogan salatası ve sumaklı sogan salatası.Yani anlayacagınız cigerci apo beni hayal kırıklıgına ugrattı.Umarım bu yazıyı okurlar ve acil önlem paketi uygularlar.Ve yine tantuninin adını da anmadan geçemeyecegim.Yine çakmak caddesinde Melek tantuni enfes tantuniler yapıyor.Hem fiyatlar ucuz hem lezzet harika.
Bu arada annemin yaptıgı birbirinden leziz yemeklerden bahsetmiyorum bile.Mersine gitmeden önce yürüyüşe başlamıştım 2-3 kiloya yakın vermiştim.Ama bu hazırlık yaz ve deniz için degildi.Mersine gidince kilo alacagımı biliyordum(aslında çok degil sadece 1 kilo almışım demek ki dogru ve kontrollü kilo vermişim yoksa bu kadar yemeye kesin duba olurdum herhalde) o yüzden en azından fazlalıkların üzerine daha fazla yük binmesin diye kilo vermiştim.Şimdi artık yeniden kilo vermek zamanı.
Bu arada 2 günlügüne Adanaya da gittim.Hem yigenimi hemde çocukluktan beri dostum olan neslihanımı görmeye.İnsanın böyle güzel dostlarının olması çok ama çok güzel.Güzel yigeniminde bu sene son senesi üniversitede.Hayırlısı ile bitirip güzel bir iş bulur inşallah kendine. 
Şimdilik bu kadar arkadaşlar artık hepinizi teker teker ziyaret edecegim.

27 yorum:

Erguvan Vakti dedi ki...

Canım hoşgeldin,özlettin kendini.Künefe benim de vazgeçilmezim,afiyet olsun ikinize de,sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

o künefeyi nasılda canım çekti.harika yaaaaa.afiyet olsun arkadaşım.sevgiler.

Tümay dedi ki...

Eylemcim o kadar acıkmış durumdayım ki zaten şu an:) Nefis şeyler bunlar. Afiyet bal şeker olsun:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Eylem hanım hoş geldin canım :)
ne güzel annenizle hasret gidermişsiniz kısa sürelide olsa tatil yapmışsınız oh oh...
künefenin peyniri harika sünmüş
afiyet olsun size canım selamlar

Gülcan dedi ki...

NE YALAN DİYEYİM İNSANIN CANI ÇEKİYOR OLSADA BİZDE YESEK ŞİMDİ KÜNEFE SİZLERE AFİYET BAL ŞEKER OLSUN.

ahter demir dedi ki...

sabah sabah künefeyi görünce gözüm kocaman açıldı valla canım ya...afiyet bal şeker olsun:)

TuruncuTatlar dedi ki...

Süper gürünüyor canım ellerine sağlık. Nasılda canım çekti. Bir ara bizede yap :)

Limon çiçekleri dedi ki...

O kadar acıkmışımki şu an anlatamam.Resimler beni aldı götürdü.Bu arada Mersinli olduğunu bilmiyordum canım. Tevekkeli bu kadar güzel yemek yapmandan belli...

*kelebekana*-* dedi ki...

offoofffoff ne güzeller ..künefeeeee... nasıl canım çekti ..

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

bizde komşu şehir adanada yaşayan biri olarak bahattinin müdavimlerindeniz gerçekten çok çok lezzetli sizlere afiyet olsun adanadada kazancılar çarşısındaki asmaaltı kebapçısını öneririm sizlere

olsada yesek suzan dedi ki...

allahhhh ne güzel lezzetler bunlar böyle ama ben sadece künefe alayım çok severim çünkü...

zeymurancafe dedi ki...

künefe eşimin en sevdıgı tatlıdır dıyebılırım o da her şehır merkezıne gıttıgımızde koşarak künefecının yolunu tutar fotograf hiç gece cekımı gıbı değil lezzet adeta resimden fışkırıyor mersine gidersek bu adresi bizde bulalım hem ucuz hem leziz

kalpkurabiye dedi ki...

genelde yediğiniz içtiğiniz sizin olsun denir ama bizimle iyi ki paylaşmışsınız:) o canımm nefiss künefenin fiyatına inanamadım:))ama merkezi sayıldığı için çok da yadırgamadım:)
neyse yediğiniz içtiğiniz sizin olsun:) güzel anlarınıza ne mutlu:)
Allah kavuştursun:)

Unknown dedi ki...

Selam Eylemciğim
Ohhhh ne güzel hem hasret gidermişsin annenle hemde özlediğin lezzetlerle buluşmuşsun Mersin denince aklıma ilk gelen kerebiç oluyor:)))
olsada yesek:D
benim ortanca yengem de Mersinli güzel ama yaz gelince de bunaltıcı bir memleket en güzel zamanı sanırım sonbaharı ne dersin?
haydi sağlıcakla canım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hosgeldin eylemcim :) ne mutlu size.. rabbim mutlulugunuzu daim etsin insallah ! sicaciks sevgiler

mimosacafe dedi ki...

başlığı görünce dedim zaten mersine gidilmiş diye :) ayy ben d eo kadar özledim ki şu sıralar mutlaka gitme planları içerisindeyim. ciğerci apoya gitmeyeli de seneler oldu yahu. tantuni kebap yemekten bir türlü fırsat gelmiyor. ama bu seferki listeme alayım şimdi görünce ne kadar özlediğimi hatırladım eylemcim. künefe de harika görünüyor. adnan menderes bulvarında antakya sofrası açıldı mersinde birdaha gidersen mutlaka orada künefe yemeni tavsiye ediyorum. yok böyle birşey!

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ben hepsinden ama hepsinden istiyorum...!
sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
anneciğinle,yeğenlerinle, kardeşinle hasret gidermene çok sevindim.Yediklerin içinde
afiyetler olsun.Bende yaz tatilini iple çekiyorum. Mersin'e gitmek ve tantuni yemek için.
Sevgiyle kal.

Birsel ve İrem dedi ki...

Afiyetler olsun, herşey süper görünüyor. Yöresel yemekler kendi yöresinde yenmeli ama bu her zaman mümkün olmuyor. Biz de ulaşabildiklerimizle yetineceğiz:))
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ohh afiyet şeker olsun canım yarasın:))

Unknown dedi ki...

Eylemcigim ne yaptin senn... Su manzaraya bakin.... Serap`cigim gibi, ben de hepsinden ama hepsinden istiyorum....

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

O lavasin üzerinde ki ezmeye bayildim,afiyet sifa olsun cnm. :)

Sevgiler...

BAL ANNE dedi ki...

ellerine saglıkkk resımler cok guzel emınım tadları da oledir

YeMeK vAkTi dedi ki...

en son güllüoğlunda yedim sanırım 9 liraydı künefe:)

ama Eylem oldumu şimdi bu görüntülere anca iç çekerim ben:)

lezzettabağı dedi ki...

sevgili eylem merhabalar, Künefeye bayılırım. yalnız ciğer şiş çok duydum ama hiç tatmadım acaba pişirme aşamasında veya daha öncesinde herhangi bir işlemden geçiyormu heni diyorum evde canım istediğinde yapıversek mangalda olmaz mı.yazarsan sevinirim...sevgiyle kal..

Unknown dedi ki...

merhaba şükrancıgım.ciger şişi ben evde elektrikli sulu mangalda yapıyorum ama mangal ateşinde daha lezzetli oluyor.http://tuzluvesekerli.blogspot.com/2011/02/evde-ciger-sis-keyfi.html bu linkte evde yaptıgımı yazdım oradanda faydalanabilirsin.ben dana ciger kullanıyorum.cigerleri kesinlikle yıkama ve pişene kadar tuz atma.onun dışında tozbiber ve kümyon serp cigerlere bu arada kuyruk yagı muhakkak olmalı.şişe bir yag bir ciger geçir pişir.pişmeye yakın tuzunu üstten serpersin.

Udeh dedi ki...

İştah açıcı...