11 Nisan 2009 Cumartesi

CEVİZLİ KADAYIF TARİFİ


Diyette oldugum için ben yiyemedim ama oğlum ve eşim çok sevdiler.Ben diyet yapıyorum diye onların da yapması gerekmiyor diye düşünerek yaptım bu tatlıyı.Bu tarifi Lezzet dergisinden aldım.Gerçeketen çok güzel bir tarif.Deneyin derim.
Malzemeler:
500 gr.tel kadayıf
2 su bardagı çekilmiş ceviz içi
250 gr.teremyağ
Şerbeti için:
3,5-4 su bardağı tozşeker
5-6 su bardağı su
yarım limon suyu
Üstü İçin:
1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi

Suyu ve şekeri tencereye koyun ve kıvamı gelinceye kadar kaynatın.Söndürmeye yakın limon suyunu ekleyin ve bir iki taşım daha kaynatın.Soğumaya bırakın.
Teremyağı eritin.Kadayıfları geniş bir tepsinin içine alın ve elinizle didikleyerek parçalayın.Ve üzerine teremyağı gezdirin.Kadayıfın yağı iyice çekmesi için elinizle ovun.Kadayıfı ikiye bölün.Alüminyum tepsiyi yağlayın.Kadayıfın yarısını tepsinin alt kısmına elinizle bastırarak sıkıştırın.Üzerine cevizi serpiştirin.Ve kalan kadayıfı da cevizlerin üstüne yayıp elinizle bastırarak iyice sıkıştırın.180C önceden ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin.Fırından çıkardıktan sonra ılık şerbeti sıcak tatlının üstüne dökün.Tepsinin üzerini örtüp 1 saat bekletin.İsteğe göre üzerini cevizle süsleyin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ama olmaz ki aaaaaa:) bari resmini bulanık falan çek de görmeyelim şunları yaaa. yine iştahım açıldı..

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

eylemcim ellerine kollarına sağlık.en sevdiğim tatlıdır tel kadayıf.yapamadığım zamanlarda almak istesem hep şu yapışık olanlarından vardır tatlıcıda hiçde sevmem onu.
kalandan küçük bir parça istiyorum canım ya